Szupervízió coachoknak

 

Az ügyfelekkel való munka során időről-időre átélünk olyan folyamatokat, ahol igazi “flow” élményben van részünk az ügyféllel együtt, minden erőfeszítés nélkül kísérjük az ügyfelet célja felé, miközben egy olyan összekapcsolódást és ráhangolódást élünk meg, amit méltán nevezhetünk Andre Louf után “kegyelmi állapotnak”. Ilyenkor megérezzük azoknak az erőknek a működését, amelyek az emberi összekapcsolódások erejéből születnek.

Vannak azonban olyan helyzetek is, amikor coachként elakadásokat vagy feszültségeket élünk meg a folyamatban és keressük a választ arra, hogyan tovább, mi az, ami nehezíti

a közös munkát, vagy éppen hogyan tudjuk letenni a magunkkal cipelt terheket. 

 

Mivel a folyamatokban coach és coachee kölcsönösen – és részben tudattalanul  hatnak és reagálnak egymásra, ezért elengedhetetlen, hogy a coach képes legyen az ügyfél és saját működését és egymásrahatásukat egy külső perspektívából is látni.

Az ügyfél ugyanis nemcsak arra reagál, amit mondunk, de arra is, ahogyan azt mondjuk, azaz ahogyan hozzá viszonyulunk. Hogyan befolyásolja coach és coachee egymást a folyamatban?


Ezt a külső perspektívát támogatja a szupervízió, amely folyamat lehetőséget ad arra,

hogy személyes tapasztalatunkból tanuljunk. És nemkevésbé lehetőséget ad arra,

hogy csiszoljuk a “belső szupervizorunk” működését, ami ahhoz vezet, hogy a folyamat vezetése közben is tudatában legyünk a kapcsolati dinamikák befolyásának.

Viszonyunk a szakmánkhoz, coach identitásunk, és helyünk szintén olyan kérdések, melyek időről- időre gondolkodásra késztetnek, és ezen kérdéseink mögött rejlő dinamikák alapvetően befolyásolják sikereinket és megelégedettségünket, és ezen keresztül azt is, amit magunkról az ügyfeleknek üzenünk.

 

Így céljaink elérése szempontjából nélkülözhetetlen ezen kérdések tisztázása.

 

Szupervíziós és akkreditációs vizsgára felkészítő mentor coaching folyamatokat rendszeresen indítok, egyénileg és csoportban egyaránt.

 

 

További link

“Amit megértek magamról,

az előrébb viszi

a kliensemet is.

Fotó: Berend Zsolt